កាលពីពេលថ្មីៗនេះក្រុមហ៊ុន Google បានប្រកាសពីគម្រោងនាំយកបច្ចេកវិទ្យា Privacy Sandbox បញ្ចូលទៅក្នុងកម្មវិធីប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការ Android ដើម្បីជួយការពារទិន្នន័យឯកជនភាពរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ ពីការទាញយកដ៏ច្រើនលើសលប់ ដើម្បីប្រើសម្រាប់ធ្វើការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម ឬសម្រាប់តាមដានទីតាំង។
មុខងារនេះគឺវាស្រដៀងគ្នាទៅនឹងមុខងារ App Tracking Transparency (ATT) ដែលក្រុមហ៊ុន Apple បានដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ជាមួយនឹងប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការ iOS 14 ហើយនោះ។ ប៉ុន្តែមិនដូច ATT របស់ Apple ដែលតម្រូវឱ្យអ្នកអភិវឌ្ឍកម្មវិធីបន្ថែមមុខងារក្រើនរំឭក (prompt) ឱ្យមានការឯកភាពពីអ្នកប្រើប្រាស់ទាក់ទងទៅនឹងការប្រើលេខសម្គាល់ដើម្បីអាចតាមដានអ្នកប្រើប្រាស់ពីកម្មវិធីមួយទៅកម្មវិធីមួយទៀត ក្នុងការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម Google នឹងធ្វើការរឹតបន្តឹងបន្តិចម្ដងៗជាមួយនឹងអ្នកអភិវឌ្ឍកម្មវិធី ដើម្បីកាត់បន្ថយការតាមដានពីកម្មវិធីទាំងនោះវិញ។
មុខងារការពារការតាមដានរបស់ក្រុមហ៊ុន Apple នៅលើ iOS និង iPadOS ត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងធ្វើឱ្យក្រុមហ៊ុនដែលរកចំណូលដោយពឹងផ្អែកទៅលើការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដូចជា ក្រុមហ៊ុន Meta ខាតបង់ប្រាក់ចំណូលប្រមាណ ១០ពាន់លានដុល្លារក្នុងឆ្នាំ ២០២២។
Google ក៏ធ្លាប់បានធ្វើការរិះគន់ថា មុខងារ ATT គឺជាមុខងារដែលអាចគ្មានប្រសិទ្ធភាព និងថែមទាំងអាចនាំមកនូវផលអាក្រក់ក្នុងការការពារទិន្នន័យឯកជនភាពរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។
ទោះជាយ៉ាងណាក្ដី ក្រុមអ្នកស្រាវជ្រាវផ្នែកសុវត្ថិភាពបច្ចេកវិទ្យាវិញគិតថា នេះគឺជាមុខងារដ៏ល្អដើម្បីជួយការពារទិន្នន័យឯកជនភាពរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ ហើយមានតែក្រុមហ៊ុនផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មទេដែលមិនពេញចិត្តដោយសារតែ ភាគច្រើននៃប្រាក់ចំណូលរបស់ពួកគេគឺបានមកពីការប្រើប្រាស់ទិន្នន័យដើម្បីផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម ឬលក់ទៅឱ្យក្រុមហ៊ុនទីបីនោះ៕
ប្រភព៖ នាយកដ្ឋានប្រឆាំងបទល្មើសបច្ចេកវិទ្យា