×

អាហារូបត្ថម្ភ និងអត្ថប្រយោជន៍ចំពោះសុខភាពរបស់ស្រូវសាលី ដែលជាគ្រឿងផ្សំរបស់កម្មវិធី MasterChef Cambodia

ស្រូវសាលី ជាធញ្ញជាតិមួយក្នុងចំណោមធញ្ញជាតិដែលត្រូវបានគេប្រើប្រាស់ជាទូទៅបំផុតនៅលើពិភពលោក។ វាកើតចេញពីស្មៅមួយប្រភេទ (Triticum ) ដែលត្រូវបានដាំដុះពូជជាច្រើនរាប់មិនអស់នៅទូទាំងពិភពលោក។ ស្រូវសាលី ជាប្រភពសម្បូរទៅដោយសារធាតុប្រឆាំងអុកស៊ីតកម្ម វីតាមីន ជាតិរ៉ែ និងជាតិសរសៃជាច្រើន។ ដូច្នេះ ស្រូវសាលី គឺជាគ្រឿងផ្សំដែលមិនអាចខ្វះបាននៅក្នុងផ្ទះបាយ MasterChef Cambodia រដូវកាលទី៣ ដែលនឹងចាក់ផ្សាយនៅក្នុងពេលឆាប់ៗនេះ នៅលើកញ្ចក់ទូរទស្សន៍ CTN ។

អាហាររូបត្ថម្ភរបស់ស្រូវសាលី មានដូចជា៖

កាបូអ៊ីដ្រាត៖ ស្រូវសាលីត្រូវបានផ្សំជាចម្បងពីកាបូអ៊ីដ្រាត។ ម្សៅស្តាចគឺជាជាតិស្ករដែលលេចធ្លោជាងគេនៅក្នុងរោងចក្រដែលមានចំនួនជាង ៩០% នៃបរិមាណជាតិស្ករសរុបនៅក្នុងស្រូវសាលី។ ផលប៉ះពាល់សុខភាពនៃម្សៅស្តាចភាគច្រើនពឹងផ្អែកទៅលើការរំលាយរបស់វាដែលកំណត់ឥទ្ធិពលរបស់វាទៅលើកម្រិតជាតិស្ករក្នុងឈាម។ ការរំលាយអាហារខ្ពស់អាចបណ្តាលឱ្យមានការកើនឡើងនូវជាតិស្ករក្នុងឈាមមិនល្អក្រោយពេលបរិភោគ ហើយមានផលប៉ះពាល់អាក្រក់ដល់សុខភាព ជាពិសេសចំពោះអ្នកដែលមានជំងឺទឹកនោមផ្អែម។ ប្រហាក់ប្រហែលនឹងអង្ករ និងដំឡូងបារាំង ស្រូវសាលីមានកម្រិតខ្ពស់នៅលើសន្ទស្សន៍គ្លីសេមិក (GI) ដែលធ្វើឱ្យពួកគេមិនសមស្របសម្រាប់អ្នកដែលមានជំងឺទឹកនោមផ្អែម។

ជាតិសរសៃ៖ ស្រូវសាលីទាំងមូល មានជាតិសរសៃខ្ពស់ ប៉ុន្តែស្រូវសាលីចម្រាញ់ ឬកែច្នៃរួចស្ទើរតែគ្មាន។ ជាតិសរសៃនៃស្រូវសាលីទាំងមូលគឺ ១២-១៥% នៃទម្ងន់ស្ងួត។ នៅពេលពួកវាប្រមូលផ្តុំនៅក្នុងកន្ទក់ ជាតិសរសៃត្រូវបានយកចេញក្នុងកំឡុងពេលដំណើរការកិនដែលធ្វើឱ្យវាអវត្តមាននៅក្នុងម្សៅចម្រាញ់។

ប្រូតេអ៊ីន៖ ប្រូតេអ៊ីនមាន ៧-២២% នៃទម្ងន់ស្ងួតរបស់ស្រូវសាលី។ Gluten ជាក្រុមប្រូតេអ៊ីនធំមួយមានចំនួនរហូតដល់ទៅ ៨០% នៃបរិមាណប្រូតេអ៊ីនសរុប។ វាទទួលខុសត្រូវចំពោះភាពបត់បែន និងភាពស្អិតរមួតនៃម្សៅស្រូវសាលី ដែលជាលក្ខណៈសម្បត្តិដែលធ្វើឱ្យវាមានប្រយោជន៍ខ្លាំងណាស់ក្នុងការផលិតនំ។ Gluten ស្រូវសាលីអាចជះឥទ្ធិពលអាក្រក់ដល់សុខភាពមនុស្សដែលមានការមិនធន់ (មិនស៊ាំ) ចំពោះ Gluten ។

វីតាមីន និងសារធាតុរ៉ែ៖ ស្រូវសាលីទាំងមូល គឺជាប្រភពដ៏ល្អនៃវីតាមីន និងសារធាតុរ៉ែជាច្រើនដូចជា សេលេញ៉ូម ម៉ង់ហ្គាណែស ផូស្វ័រ ទង់ដែង និងពពួកវីតាមីន B។

អត្ថប្រយោជន៍សុខភាពរបស់ស្រូវសាលីទាំងមូល៖

សុខភាពពោះវៀន៖

ស្រូវសាលីទាំងមូល សម្បូរទៅដោយជាតិសរសៃរលាយដែលត្រូវបានប្រមូលផ្តុំនៅក្នុងកន្ទក់។ ការសិក្សាបានបង្ហាញថា សមាសធាតុក្នុងកន្ទក់ស្រូវសាលីអាចដើរតួជា Prebiotics ផ្តល់ចំណីដល់បាក់តេរីមានប្រយោជន៍មួយចំនួននៅក្នុងពោះវៀនរបស់អ្នក។ ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយ ភាគច្រើននៃកន្ទក់ ស្ទើរតែមិនផ្លាស់ប្តូរតាមរយៈការឆ្លងកាត់ប្រព័ន្ធរំលាយអាហាររបស់អ្នក។ កន្ទក់ស្រូវសាលី ក៏អាចកាត់បន្ថយពេលវេលាដែលវាត្រូវការដើម្បីធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់បំពង់រំលាយអាហាររបស់អ្នក។ ការសិក្សាមួយបានរកឃើញថា កន្ទក់អាចកាត់បន្ថយហានិភ័យនៃការទល់លាមកចំពោះកុមារ។

ការការពារជំងឺមហារីកពោះវៀនធំ៖

មហារីកពោះវៀនធំ គឺជាប្រភេទមហារីកប្រព័ន្ធរំលាយអាហារទូទៅបំផុត។ ការសិក្សាអង្កេតផ្សារភ្ជាប់ការទទួលទានគ្រាប់ធញ្ញជាតិរួមទាំងស្រូវសាលីទាំងមូលទៅនឹងការថយចុះហានិភ័យនៃជំងឺមហារីកពោះវៀនធំ។ ការសិក្សាអង្កេតមួយបានប៉ាន់ស្មានថា អ្នកដែលទទួលទានរបបអាហារមានជាតិសរសៃទាប អាចកាត់បន្ថយហានិភ័យនៃជំងឺមហារីកពោះវៀនធំបាន ៤០% ដោយការបរិភោគជាតិសរសៃឱ្យបានច្រើន។

សរុបជារួមមកស្រូវសាលីទាំងមូលសំបូរទៅដោយជាតិសរសៃ និងមានផ្ទុកសារធាតុប្រឆាំងអុកស៊ីតកម្ម និងសារធាតុចិញ្ចឹមមួយចំនួនដែលអាចកាត់បន្ថយហានិភ័យនៃជំងឺមហារីកពោះវៀនធំរបស់អ្នក។

ចង់ដឹងអត់ថាតើស្រូវសាលី នឹងមានវត្តមាននៅក្នុងមុខម្ហូបរបស់បេក្ខជននៃកម្មវិធី MasterChef Cambodia រដូវកាលទី៣ ដែរឬទេ? អ៊ីចឹងមានតែរង់ចាំទស្សនានៅលើកញ្ចក់ទូរទស្សន៍ CTN ក្នុងពេលឆាប់ៗនេះ!

អ្នកអាចចែករំលែកដោយ៖

អត្ថបទទាក់ទង